Ako správne užívať kolagén

Zdroj kolagénu

Zdrojov kolagénu je rovno niekoľko. Rozdeliť ich môžeme do dvoch kategórií, a to na:

  • potraviny
    • živočíšne
    • rastlinné
  • doplnky výživy

Keď sa rozhodnete pre potraviny, váš jedálny lístok by mal obsahovať:

  • mäso – hydina, hovädzie a bravčové mäso, vývar, aspik
  • tučné ryby – losos, tuniak
  • vajíčka
  • orechy – kešu, mandle, arašidy, vlašské orechy
  • semienka – chia, ľanové, tekvicové
  • citrusy – neobsahujú priamo kolagén, no majú vysoký podiel vitamínu C, ktorý podporuje prirodzenú tvorbu tejto látky v organizme
  • bobuľové ovocie – rovnako ako citrusy, obsahujú vysoký podiel vitamínu C. Najvyšší obsah majú jahody, ríbezle, maliny a čučoriedky.
  • paprika – obsahuje vysoký podiel vitamínu C
  • listová zelenina – špenát, kel a šalát obsahujú množstvo vitamínu C, zinku a medi.

 

 

Živočíšne potraviny sú spravidla bohatšie na kolagén, a preto je dobré, keď ich zaradíte vo vyššom množstve. Rastlinné potraviny obsahujú hlavne vitamín C dôležitý pre správne rozloženie a tvorbu kolagénu.

Pri potravinách je však dobré dodať, že získať z nich potrebné množstvo kolagénu je náročnejšie. Ak si chcete byť istí, že ho máte dostatok, musíte si jednotlivé porcie vážiť a sledovať ich nutričné hodnoty.

noah-buscher-eCJiD00AJqs-unsplash

zdroj: Unsplash.com

Ľahším spôsobom, ako do tela doplniť kvalitný kolagén, je využiť doplnky výživy. Tie sa jednoducho dávkujú a máte pri nich istotu, že sa do tela dostane presne to, čo potrebujete. Nehovoriac o tom, že väčšina produktov v tekutej verzii má príjemnú chuť. Každý deň sa tak môžete tešiť na skvelý drink. V lete vás dokonca príjemne osvieži.

Formy kolagénu

Doplnky výživy majú viaceré formy. Najobľúbenejšie sú:

  • kapsuly
  • prášok
  • drink

Najpraktickejšou možnosťou je prášok, ktorý sa vám nikde nerozleje ani nerosype. Môžete si ho so sebou zobrať všade, kam idete. Sami si ho dávkujete pomocou menšieho dávkovača. Následne ho len stačí dobre rozmiešať v čistej vode a vypiť.

Výhodou práškového kolagénu je, že sa vstrebe rýchlejšie, ako kapsuly a tablety. Preto dokáže účinkovať ihneď. Presne taký je aj náš SwissCare kolagén.

Ako často kolagén brať?

Tak ako väčšina výživových doplnkov, aj kolagén by ste mali užívať pravidelne, každý deň. Len tak docielite tie najlepšie účinky.

To, kedy sa objavia prvé zmeny, záleží na vašom organizme. Niektorí ich vidia už po pár dňoch, iní po niekoľkých týždňoch. Je preto dôležité, aby ste naň zbytočne nezabúdali a dodávali ho do tela pravidelne.

V akom množstve kolagén užívať?

Odporúčaná dávka kolagénu je uvedená na každom produkte. Zvyčajne však platí, že denne by ste mali užívať približne 7 000 mg. To predstavuje dve kávové lyžičky zo SwissCare kolagénu.

curology-3kZvBqduNVE-unsplash

zdroj: Unsplash.com

Pre koho je určený?

Kolagén je určený pre úplne každého, nehľadiac na vek, pohlavie alebo to, ako často sa hýbete. Tvorba tejto látky sa v organizme začína znižovať vo veku 25. rokov. Prvé zmeny si môžete všimnúť o približne 5 – 7 rokov, kedy sa začnú vyskytovať menšie vrásky. Vo veku 40. rokov sa tvorba úplne zastavuje.

Kolagén je doplnok výživy, a preto sa ho netreba báť. Má len pozitívne účinky na telo. Pomôže vám spevniť vlasy, pokožku a nechty. Blahodárne pôsobí aj na kĺby, väzy a chrupavky.


Doplňte kolagén ešte dnes.
Vyberte si z našej širokej ponuky.