Kĺbová výživa: Pre koho je dôležitá?

Problémy s kĺbami prídu vždy vtedy, keď ich najmenej čakáme. Ostrá bolesť vyráža z kĺbu do celej končatiny a paralyzuje nás. Preto je dôležité myslieť, už v nižšom veku, na správnu starostlivosť o celé telo. Premýšľate, že by ste stavili na kvalitnú kĺbovú výživu, no neviete, či je pre vás určená? Poradíme vám.

zdroj: Pexels.com

Kĺbová výživa má viacero foriem

Každý si pod pojmom kĺbová výživa predstaví niečo iné. Dôvod je ten, že ich na trhu nájdete veľké množstvo. Najpraktickejšou možnosťou sú kapsule, ktoré môžete mať neustále pri sebe. Nikde sa vám nič nevyleje, nehovoriac o jednoduchom dávkovaní. Stačí si len vytiahnuť jednu kapsulu a zapiť ju dostatočným množstvom vody.

Okrem kapsúl sa stretnete aj s práškami, pilulkami či dokonca nápojmi. Ešte predtým, ako po nejakej možnosti siahnete, by ste si mali svoj výber dobre premyslieť. Sledujte hlavne zloženie a referencie produktu.

Hlavnou úlohou kĺbovej výživy je dodať potrebné látky vášmu organizmu a postarať sa o kĺby a chrupavky. Vďaka tomu sa vyhnete bolesti vo vyššom veku, prípadne rôznym problémom pri cvičení.

Kedy siahnuť po kĺbovej výžive?

Dobrou správou je, že kĺbová výživa je vhodná pre úplne každého, nehľadiac na vek alebo pohlavie. Ide o doplnok výživy bez vedľajších a negatívnych účinkov. Určený je však hlavne pre starších ľudí, ktorých trápia viaceré zdravotné problémy a pre aktívnych športovcov. Tí si musia dávať na kĺby pozor omnoho viac.

zdroj: Pexels.com

Následne sa výživa oplatí, keď vás trápi:

  • osteoporóza – pri osteoporóze dochádza k úbytku kostnej hmoty, čo spôsobuje bolesti a poruchy kostnej štruktúry. To následne môže viesť až k zlomeninám a iným komplikáciám.
  • reumatoidná artritída – artritída spôsobuje bolesti kvôli tomu, že vytvára zápaly. Objavuje sa hlavne u žien, no trpieť ňou môžu aj muži. Nie je len ochorením starších ľudí. Čoraz častejšie postihuje aj dospievajúcich.
  • artróza – veľmi časté ochorenie spôsobujúce bolesti. Dochádza pri nej k úbytku chrupaviek. Postihuje aj kosti a väzy. Ak proti nej nebojujete, dokáže deformovať kĺby a obmedzovať pohyblivosť.

Kĺbová výživa je vhodná aj ako prevencia. Pravidelne by ju mali dopĺňať seniori, aby sa v budúcnosti vyhli bolestiam a návštevám špecialistov.

Ako uľaviť bolestivým kĺbom?

Kĺbová výživa je síce základ, no je len začiatkom. Ak chcete svojim bolestivým kĺbom uľaviť, mali by ste urobiť ešte niekoľko vecí, ktoré zlepšia výsledný efekt:

  • schudnite – ľudia s nadváhou zaťažujú kĺby niekoľkokrát viac, ako tí, ktorí majú zdravú váhu. Bojujete s desiatkami kíl navyše? Snažte sa ich čo najskôr zhodiť. Budete sa lepšie cítiť a pomôžete celému organizmu.
  • pravidelne cvičte a hýbte sa – síce je to prekvapením, no zdĺhavé sedenie kĺbom rozhodne nepomáha. Práve naopak. Preto sa pravidelne hýbte. Stačí aj krátka prechádzka.
  • stravujte sa zdravo – pomocou zdravej stravy nielen schudnete, ale tiež posilníte svoje kosti, kĺby a chrupavky. Vyberajte si potraviny obsahujúce minerály, antioxidanty a omega-3 mastné kyseliny.
  • nebojte sa využívať príslušenstvo – ak vás bolia kolená alebo nohy, začnite používať palicu či barlu. Príslušenstvo vám pomôže, preto sa zaň nehanbite, ani sa ho nebojte.
  • stavte na studené obklady – ak máte zápal, je dôležité vyhnúť sa horúcim obkladom. Celú situáciu by mohli zhoršiť. Práve preto namočte uterák do studenej vody a prikladajte ho na bolestivé miesto.

zdroj: Pexels.com

Vyberte si správnu kĺbovú výživu

Ak chcete vidieť skutočné výsledky, je dôležité siahnuť po správnej a kvalitnej kĺbovej výžive. Len vtedy doplníte do tela presne to, čo potrebujete. Vyberte si z našej ponuky a zabudnite na bolestivé kĺby. Produkty sú určené pre aktívnych športovcov, seniorov aj ľudí, ktorí si chcú zabezpečiť pevné zdravie celého organizmu.

 

Postarajte sa o svoje kĺby.
Vyberte si kĺbovú výživu z našej
širokej ponuky.